Podejmowane z premedytacją gesty dekonstrukcyjne w sztuce miały na celu podważenie wyobrażenia o naturalności, nieuchronności i neutralności konstruktów artystycznych. Poddanie sztuki analitycznemu rozkładowi demaskowało jej niewinność, zaś rewizje i zakwestionowania stały się standardowymi mechanizmami wskazującymi na rozliczne – często pozaartystyczne – uwikłania świata sztuki. Trwałość, niezmienność i monolityczność ustąpiły miejsca poczuciu rozchwiania, płynności i fragmentaryczności.
„Dekonstrukcje” to czwarty wykład dr Huberta Bilewicza z cyklu „Zakwestionowania sztuki”. Hubert Bilewicz pracuje jako adiunkt w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Gdańskiego. Badawczo zajmuje się sztuką nowoczesną (zwłaszcza historią architektury i dizajnu). Interesują go różne (artystyczne i pozaartystyczne) uwikłania sztuki. Od lat zajmuje się popularyzacją sztuki współczesnej.
Spotkanie on-line ma charakter bezpłatny. Liczba uczestników to maksymalnie 100 osób/połączeń. O pierwszeństwie decyduje kolejność logowania. W dniu spotkania o godzinie 17:45 umieścimy w tym wydarzeniu link do webinaru odbywającego się na platformie Zoom. Aby usprawnić proces dołączania do spotkania, polecamy wcześniej zainstalować program ze strony zoom.us lub zoom-video.pl; istnieje również możliwość udziału przy jednorazowej rejestracji.
Link do transmisji na żywo na Facebooku: https://fb.me/e/3Pi8v2JOO
Informacje: teatrwoknie@ftg.pl, +48 533793100, FB: @TeatrwOknie
Informacje: teatrwoknie@ftg.pl, +48 533793100, FB: @TeatrwOknie
W grafice zdekonstruowano fragment obrazu „Sportowcy. Suprematystyczne sylwetki sportowców” (1928–32) Kazimierza Malewicza, Fot. Dora Hara